Analýza konkurence: Získejte náskok před ostatními

Možná ji nesledujete, ale podvědomě moc dobře víte, že je krok před vámi. Konkurence. Jak to jen dělá, že se jí daří víc než vám? Možná vás situace dohnala k tomu, abyste ji začali sledovat – přesto se vám nepodařilo získat odpověď. Nevadí, nemusíte být na to sami. Nechte si vypracovat analýzu konkurence a získejte před ní náskok.

Kdy je nejvyšší čas na analýzu konkurence?

Pokud usilovně přemýšlíte nad tím, na která klíčová slova se vaši konkurenti zobrazují ve výsledcích vyhledávání na lepších pozicích, z jakých zdrojů k nim přichází cílová skupina a co chybí vašemu webu, měli byste se obrátit na odborníky. Přesný název služby je content GAP analýza neboli analýza konkurence z pohledu obsahu. Získáte díky ní potřebné informace, na základě kterých provedete změnu obsahu. Až na svůj web doplníte konkrétní obsah, dojde k nárůstu tzv. organické návštěvnosti (návštěvnosti z vyhledávačů). V případě správných úprav může vzrůst návštěvnost o stovky až tisíce uživatelů. V rámci výsledků analýzy se dozvíte konkrétní nápady, na základě kterých vytvoříte nebo necháte vytvořit další obsah – například další kategorie zboží, témata článků pro firemní blog, názvy produktů apod.

Co je podstatou analýzy konkurence?

Stále netušíte, co si pod pojme analýza konkurence představit? V podstatě jde o porovnání obsahu vašeho webu a webů konkurence. Ze seznamu se dozvíte, která klíčová slova jsou pro vaši konkurenci důležitá, zatímco vy na ně zapomínáte. Content GAP analýza má podobu přehledné tabulky s informacemi ohledně SEO (optimalizace pro vyhledávání) i obsahu, který má úspěch na sociálních sítích. Zároveň v ní najdete i obsah, který se nenachází přímo na vašem webu/profilech na sociálních sítích – například placené články v magazínech, znění e-mailů zaslaných v rámci hromadného marketingu, informace obsažené v e-boocích a v neposlední řadě znění placení reklamy. Jinými slovy – vše, co potřebujete ke zlepšení svého businessu.

Přínos analýzy konkurence v kostce

Opakování je matka moudrosti. Proč je analýza konkurence důležitá?
  • Odhalí nedostatky, na které byste sami nepřišli. Prozradí vám konkrétní tipy na obsah nezbytný pro zvýšení návštěvnosti.
  • Dozvíte se z ní, jakým způsobem přistupuje k obsahu vaše konkurence a co má na svých webech „navíc“.
  • Content GAP analýza vám ušetří spoustu drahocenného času. Představa, že procházíte všechny konkurenční stránky a porovnáváte je se svými z hlediska obsahu, je nereálná.
  • Budete mít jasnou představu o konkrétních klíčových slovech, na která byste se měli zaměřit a zakomponovat je do svého webu.
  • Objevíte nedostatky v nákupním procesu, kvůli kterým jste zbytečně přicházeli o zákazníky. Po provedení patřičných úprav vzroste konverzní poměr.
  • Získáte povědomí o produktech, který by si po obsahové stránce zasloužily podpořit, aby se k nim cílová skupina snáze dostala přes vyhledávače.

Vyžadujte výstup v prvotřídní kvalitě, kterému budete rozumět

Dostali jste lákavou nabídku na vytvoření Content GAP analýzy za „pár korun“? Raději se obraťte na zkušené profesionály s prokazatelnými referencemi. Například na online marketingovou agenturu jakmy s.r.o., jejíž analýza zahrnuje dokument v PDF o cca 15-30 stránkách a Excel tabulku.

Budete analýze konkurence rozumět?

Pokud jde o analýzu vypracovanou odborníky z jakmy s.r.o., nemáte se čeho bát. Informace dostantete v lehce stravitelné podobě – ihned se v nich zorientujete a dozvíte se, kde začít a jakým způsobem zlepšit web. Pokud návrhy zpracujete správně, dosáhnete lepších pozic ve vyhledávání, zvýšení návštěvnosti a obsah, který zákazníky zaujme. Se zapracováním nového obsahu vám v agentuře jakmy.cz také rádi pomůžou, více informací na jejich webu.

Publikováno: 02. 03. 2019

Kategorie: Marketing

Autor: admin