Jak dělat kvalitní zákaznickou péči?

V podnikatelském světě se bez zákaznické podpory jednoznačně neobejdete, ať už máte kamennou prodejnu, internetový obchod anebo společnost nabízející služby. Pracovníci na zákaznické podpoře by měli potenciálním zákazníkům poskytnout dostatečné informace k produktům i službám a poradit v případě jakýchkoliv problémů. Jestliže jste se rozhodli pro zákaznickou podporu, známou i pod anglickým názvem helpdesk, nejspíše přemýšlíte nad vhodnými kanály. Obrovský význam mají sociální sítě, skrze které je možné odpovídat zákazníkům na otázky přes soukromé zprávy. Ovšem zapomínat byste neměli ani na jedince, již nemají účet na sociálních sítích. V takovém případě doporučujeme ještě založit call centrum.

Aktivní telemarketing

Telemarketing jako takový se rozděluje na aktivní a pasivní. Nejprve se tedy podíváme na první variantu. Cílem aktivního telemarketingu je získat nové klienty, oslovit stávající zákazníky a zjistit jejich potřeby. Znamená to tedy, že operátor volá na jednotlivá čísla z databáze, kterou má před sebou. Snaží se posluchače na druhé straně telefonu zaujmout, reagovat na jeho námitky a prodat mu zboží či služby. Aktivní telemarketing je vhodný jak pro začínající, tak i zavedené společnosti. Zákazníků není nikdy dost.

Pasivní telemarketing

Pasivní telemarketing je opak aktivního. Operátor čeká, než mu zavolá zákazník sám. Potom mu poskytuje potřebné informace, návody a podobně. Snaží se společně odstranit potíže po telefonu. Jestliže to není možné, může sjednat schůzku přímo na pobočce vaší firmy. Pasivní telemarketing je v podstatě zákaznická podpora, tedy helpdesk. Dále může být využitý jako objednávková linka. V případě, že hledáte společnost, která nabízí aktivní a pasivní telemarketing, doporučujeme obrátit se na společnost AXXEL SERVICES.

Publikováno: 01. 09. 2018

Kategorie: Podnikání

Autor: admin