Logo je základním prvkem firemní identity. Jak na něj?

Firemní identita neboli corporate identity je soubor kulturních, komunikačních a grafických pravidel, kterými se firma prezentuje před zákazníky. Nedílnou součástí vizuálního stylu je logo. S odborníky z GRADESI (známé grafické studio Praha) vám přinášíme základní informace o tom, jak tvorba grafické značky probíhá.

Tvorba loga má své zásady

Grafická značka firmy může mít mnoho podob, ale obecně se tvorba firemního loga řídí určitými pravidly. Profesionálové zpravidla nepoužívají zbytečně komplikované prvky, plnobarevné obrázky a neuchylují se k použití více než 2 různých barev. V praxi samozřejmě narazíte na povedená loga, která tyto zásady boří. Třeba nové čtyřbarevné logo Googlu. Rozhodující je praktické použití loga. Většinou se objevuje na webových stránkách a tiskovinách, nicméně v případě komplikovanějšího řešení, jako jsou trojrozměrný nápis na budově nebo samolepky na automobil, může dojít k následujícím problémům – logo nebude tak čitelné jako ve dvourozměrné podobě / překrývající se prvky vše „slijí“ dohromady.

Responzivita

Vizuální firemní identita obvykle využívá několik verzí loga (minimálně 3), a to na základě velikosti plochy, na kterou se aplikuje. Nejmenší varianta má podobu piktogramu, větší verze může zahrnovat také název firmy. A největší pak také slogan nebo jiné grafické prvky.

Proč vymýšlet kolo, když stačí redesign

Pokud již nějaké logo máte a zákazníci jsou na něj zvyklí, neměli byste se uchylovat k radikálním změnám. Přesto můžete vdechnout zastaralé značce nový život tím, že ji necháte redesignovat. I po redesignu bude zřejmé, že nové logo vychází z původní verze a nehrozí ztráta vybudovaného povědomí. Chcete se na téma corporate identity nebo tvorby loga dozvědět více? Zeptejte se zkušených odborníků z pražského studia GRADESI. Rádi vám doporučí optimální řešení a pomohou vám při budování silného brandu.

Publikováno: 01. 07. 2017

Kategorie: Marketing

Autor: admin

Tagy: jak vytvořit logo | tvorba firemního loga