Nepodceňujte sílu sociálních sítí a využijte je ve svém marketingovém mixu

Pořídili jste si nové webové stránky či eshop, ale nedaří se vám přitáhnout pozornost zákazníků? Jak je vůbec možné, že konkurence prodává o sto šest a vy stěží zaplatíte provozní náklady? Možná jste zapomněli na to, kde se dnes na internetu “schází” drtivá většina uživatelů. Zavítejte na sociální sítě a urvěte si kus koláče pro sebe!

Sociální sítě nejsou všespásné

Tak jednoduché to samozřejmě není. Myslet si, že stačí vytvořit facebookový profil, přidat pár příspěvků a zákazníci se jen pohrnou, je hezká, leč naivní představa. Takto to zkrátka nefunguje - čest výjimkám. Jakkoliv mohou být sociální sítě vynikajícím zdrojem návštěvnosti a platících zákazníků, nic není zadarmo. Uživatele nejsou hloupí, a naopak jsou rok od roku vybíravější. Pro vás co znamená jediné - budete se muset snažit a nabídnout jim to, co skutečně potřebují a chtějí.

Důležité je vytrvat

Co to znamená v praxi? V prvé řadě byste se měli seznámit s chováním svých zákazníků a přizpůsobit jim způsob prezentace. Je to mravenčí práce a zdlouhavý proces - a právě na tom většina lidí ztroskotává. Profesionální správkyně sociálních sítí a coypwriterka Natálie Markovská uvedla, že již spolupracovala s mnoha klienty, kteří nevytrvali a vzdali se předčasně. Přitom stačilo, aby propagaci brandu na sociálních sítích dali dostatek času - třeba jen pár týdnů navíc. Výsledek by se nakonec dostavil a předčil jejich očekávání. Markovská zároveň zdůrazňuje, že svým klientům, kteří ji důvěřují a nechávají ji firemní profily spravovat dlouhodobě, pomáhá výrazně zvyšovat zisky.

Facebookem to teprve začíná

Měli byste vědět tak je to, že svět sociální sítí už dávno není pouze Facebook. Komunitních serverů a kanálů, ze kterých lze získat cenou návštěvnost, je daleko více a ačkoliv nejsou tak navštěvované, v konečném důsledku mohou být pro vaši firmu efektivnější. S tím vám však poradí pouze někdo, pro koho je správa sociálních sítí každodenním chlebem. Třeba právě Natálie Markovská, která na své osobní prezentaci publikuje i zajímavé články.