Co je blue monday a jak jej využít v marketingu?

Termín Blue Monday poprvé použil britský psycholog Dr. Cliff Arnall v roce 2005. Označuje třetí lednové pondělí, které je údajně nejdepresivnějším dnem v roce. Důvody jsou různé, ale patří mezi ně například to, že počasí je často chladné a ponuré, že se dostavuje povánoční blues a že lidé stále pociťují dopady svátků na své peněženky. Ačkoli se modré pondělí může zdát jako pochmurná událost, ve skutečnosti se stalo oblíbeným marketingovým nástrojem mnoha společností. Značky se naučily, že když si uvědomí kolektivní pocit smutku a únavy, který lidé v tomto období zažívají, mohou se svými zákazníky navázat silné emocionální spojení. Společně s magazínem Business Way jsme pro vás sepsali několik způsobů, jak můžete využít modré pondělí ve svém marketingu i vy:

Využijte sociální média k navázání kontaktu se zákazníky

Sociální média jsou pro značky mocným nástrojem, zejména pokud jde o zapojení zákazníků. Společnosti mohou využít modré pondělí jako příležitost k vytvoření poutavého obsahu na sociálních sítích, který bude promlouvat k pocitům smutku a beznaděje, které mnoho lidí v tomto ročním období zažívá. Může jít o inspirativní citáty, vtipné memy a příběhy, které lidem pomohou cítit se méně osaměle.

Nabídněte speciální nabídky a slevy

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak firmy využívají modré pondělí ve svém marketingu, je nabídka speciálních nabídek a slev. Tím, že v tomto těžkém období poskytnou zákazníkům něco navíc, mohou firmy ukázat, že jim na nich záleží, a zároveň pomoci zvýšit prodeje. Například restaurace může nabídnout předkrm zdarma k nákupu předkrmu nebo maloobchodní prodejce může nabídnout 20% slevu na veškeré zboží v obchodě nebo online.

Spusťte charitativní kampaň

Dalším způsobem, jak mohou podniky využít modré pondělí ve svém marketingu, je spuštění charitativní kampaně. Spoluprací s neziskovou organizací nebo věnováním části tržeb na dobročinné účely mohou společnosti ukázat, že se zavázaly pozitivně měnit svět. To může pomoci zvýšit loajalitu ke značce a vyvolat u zákazníků dobrý pocit z nákupu.

Vytvářejte obsah, který se zákazníky rezonuje

V neposlední řadě mohou firmy využít modré pondělí ve svém marketingu tím, že vytvoří obsah, který bude se zákazníky rezonovat. To může zahrnovat příspěvky na blogu, videa a infografiky, které hovoří o pocitech smutku a beznaděje, které mnoho lidí v tomto ročním období zažívá. Vytvářením obsahu, který je relativní a informativní, si společnosti mohou u svých zákazníků vybudovat důvěru a získat pozici myšlenkových lídrů ve svém oboru. Modré pondělí je sice pochmurnou událostí, ale pro mnoho firem se stalo mocným marketingovým nástrojem. Tím, že si firmy uvědomí kolektivní pocit smutku a únavy, který lidé v tomto období zažívají, mohou využít silného emocionálního spojení se svými zákazníky a zároveň zvýšit prodeje. Ať už prostřednictvím zapojení sociálních médií, speciálních nabídek a slev, charitativních kampaní nebo přesvědčivého obsahu, existuje mnoho způsobů, jak mohou firmy využít modré pondělí ve svých marketingových strategiích.

Publikováno: 11. 05. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: admin