Dodavatelé a jejich XML

Přiznávám, že se v oblasti dropshippingu pohybuji teprve krátce, ale nasbíral jsem za těch pár měsíců celkem dost podnětů na téma spolupráce s poskytovateli dropshippingu.

Tento článek může být inspirací pro vás, poskytovatele dropshippingu, protože vám tak trochu nastaví zrcadlo a můžete si sáhnout do svědomí, co děláte pro své obchodní partnery dobře a na čem byste mohli do budoucna ještě zapracovat, protože vaše konkurence nespí a může mít před vámi náskok.

A vám, dropshipperům, článek prozradí, podle čeho poznáte dobrého dodavatele, kterého si nejen vyzkoušíte, ale který vám může přinášet trvalé zisky. Výše provize není všechno, zvlášť když máte ve vašem eshopu zboží, které má váš dodavatel dávno za jinou cenu a nebo ho před týdnem vyprodal. Dodavatel pak musí vaše objednávky proškrtávat nebo celé stornovat, kazí tím dobré jméno své i vaše, a vaše úsilí vložené do marketingu a získání návštěvnosti tak přijde nazmar.

Zjednodušeně můžu říct, že jádro celé dropshippingové spolupráce tkví v předávaných informacích o zboží a skladových zásobách. Data se v naprosté většině případů předávají v XML formátu, XML souboru s daty říkáme XML feed.

Jaký by tedy XML feed měl být a jak s ním zacházet?

Milí dropshippingoví dodavatelé, váš XML feed by měl být vždy aktuální. Aktuálnost můžete zajistit tak, že partnerům zpřístupníte skript, který jej generuje a ne až hotový XML výstup. Každé zavolání skriptu vygeneruje XML feed aktuální právě pro tu chvíli, takže XML feed nikdy nebude obsahovat zboží vyprodané před třemi dny.

Dále by XML feed měl být validní. Stalo se mi, že dodavatel měl v názvu jednoho produktu nevalidní znak a kvůli tomu mi pak nefungovalo předávání dat do srovnávačů cen. Ještě že jeden ze srovnávačů generuje v takových případech chybové emaily. Mohl jsem dodavatele upozornit, ten chybu opravil a po dalším importu XML feedu bylo již vše v pořádku.

Dále byste se jako dropshippingoví dodavatelé měli vžít do role vašich dropshipperů a zeptat se sami sebe, zdali je váš XML feed importovatelný automaticky a nebo je potřeba před každým importem nějakého otrockého ručního zásahu. Případně naslouchejte návrhům na vylepšení vašeho XML feedu, protože importovat zboží pokaždé ručně několik hodin není zrovna potěšení, když to může fungovat automaticky.

Konkrétní příklad: Pokud máte produkty s různými variantami, uživatel prestashopu od vás potřebuje, abyste je definovali ve tvaru "barva:černá, velikost:XXL, provedení:stromeček" a ne jinak, už vůbec ne polovičatě.

Závěrem se nemohu nezmínit o velkém bonusu, který mi poskytl jeden z dodavatelů. Nabídl mi, že když mu zpřístupním administraci a FTP, zajistí mi zdarma automatickou aktualizaci XML feedu. Nahrál mi do eshopu skripty, které umí nejen to, ale také mi generují XML exporty pro srovnávače cen, aktualizují mapu stránek a index vyhledávání. Z mé strany pak stačilo zadat 4 jednoduché příkazy do cronu a mám prestashop plně automatizovaný. Kdybych za tohle měl někomu zaplatit, bylo by to určitě několik tisícovek. Vezmete si z něj příklad, milí dropshippingoví dodavatelé?

Publikováno: 22. 12. 2010

Kategorie: Ostatní

Autor: admin

Tagy: dropshipping | návody | xml