Situace se má následovně. Potřebujete poslat balík a vyžadujete, aby dopravce dodržel podmínky a skutečně zásilku doručil včas a ve stoprocentním stavu. Jenomže na koho se obrátit, když máte špatné zkušenosti snad se všemi přepravními společnostmi působícími na českém trhu? A vyzkoušeli jste již FOFR? Vskutku příhodný název pro velmi rychlou a spolehlivou firmu, nemyslíte? Expresní přeprava v rámci České republiky i zahraničí vám pravděpodobně vytrhne trn z paty. Představíme vám ji v tomto článku.
FOFR, to je přeprava balíků pod taktovkou zkušených profesionálů. Firma vznikla sdružením osmi předních dopravců a zaplnila mezeru na tuzemském trhu. Specializací dopravce je přeprava nadrozměrných zásilek, zásilek kategorie ADR (nebezpečný náklad) a mimo jiné i zásilek, které se neobejdou bez individuálního přístupu a manipulace.
Co to znamená pro vás? Hmotnost zásilky nehraje roli a nezáleží na tom, zda potřebujete přepravit 10kg balíček nebo rozměrnou zásilku o hmotnosti několik set kilogramů. FOFR najde optimální řešení, zásilku převezme a v noci ji převeze na centrální překladiště. Balík poté putuje do některého z dvaceti regionálních dep, odkud ji rozvozové vozidlo dopraví do cíle. Vždy ve stanovený čas a v naprostém pořádku.
Kolik to bude stát? To vám prozradí online kalkulátor zásilek.
Přepravní systém osmi silných partnerů je bezkonkurenční. Široká nabídka doplňkových služeb čítá přepravu zásilek v režimu ADR, doručování zásilek na dobírku, monitoring zásilek, potvrzování zákaznických dodacích listů a další.
Činností sdružení FOFR není pouze vnitrostátní přeprava. Logistické družstvo působí i jako mezinárodní přeprava a zajišťuje svozy kusových i paletových zásilek. V případě lhůty dodání „z domu do domu“ může být zásilka na místě již do 2. dne po naložení.
Další informace o jedinečném českém přepravním systému najdete na www.fofrcz.cz.
Maximální spokojenost. Jeden den mi přišla zpráva, že zásilka dorazí do 4 pracovních dnů, ale přišla už druhý den. Takže super. DOPORUČUJI.
Pěkně kecají, jak na internetových stránkách, tak v emailech, které posílají adresátům zásilky. Viz má zkušenost ze včerejšího dne a tušit, co je to za přepravní společnost, tak u obchodu, který využívá jejich služeb, nenakoupím.
Nechápu jak tato společnost může ještě fungovat. Volají kolem 8 ráno, fajn, beru to, ale pracuji na místě, kde u sebe nemůžu mít celou pracovní dobu mobil a ještě s ním odbíhat. Zjistila jsem to při pauze asi za půl hodiny. Volám zpět a prý mi to už ten den nedoručí. Snažím se tedy domluvit, kdy mi zásilku doručí. Řidič říkal, že druhý den a já na to, že v kolik hodin. Prý dopoledne, tak mu říkám, že dopoledne jsem v práci a jestli nerozváží odpoledne. On, že zítra má volno, ale čas odpoledne by byl schopný dodržet a a záleží na tom jiném řidiči, že mi druhý den budou volat ráno. Takže jsem druhý den ráno nelenila, jak je psáno v emailu od Fofru, že se může adresát domluvit na čase převzetí, po 7 hodině ranní, jsem volala. Od 7 do 8 to nikdo nebral a že jsem volala každých 5 minut. Když to v 8 zvedla nepříjemná ženská, která si mlela stále své, měla jsem toho už plné zuby. Prý mají pracovní dobu od půl 7. Aha, tak paní asi hodinu trůnila na WC nebo je hluchá jako poleno a nebo, že by si dorazila do práce až na 8?
Dozvěděla jsem se, že v oblasti, kde bydlím je řidič jen dopoledne, odpoledne to v žádném případě nejde. Když jsem se ohradila, že pan řidič říkal, že by to bylo možné, tak mi bába tvrdila, že to byl jen můj návrh. Takže někdo z nich lže! Prý jestli si balík nemůže převzít někdo jiný. Říkám, že ne a sousedi taky nejsou dopoledne doma a i kdyby byli, tak jim nedám víc jak 6 000 do ruky, neznám je natolik, abych jim důvěřovala a předala poměrně vysokou částku peněz. Takže ještě je možnost si to nechat dovézt jinam. Fajn, ale jedině do práce, což je zase problém, protože zásilka váží 60 kg, je na paletě a vzhledem k tomu, že nemám auto a z práce jezdím MHD (tramvají), tak opravdu těžkou zásilku nehodím na záda a nepotáhnu ji.
Na dotaz, proč teda posílají v emailu, že se může zákazník telefonicky domluvit na doručení rovnou neuvedou, že se domluvit nemůže mi odvětila, že se přece domluvit může, ale rozváží jen dopoledne. No není to jak u blbců?
Objednala jsem si bazén. Objednala jsem ho právě proto, že jsem očekávala, že mi ho dovezou domů. Poslední možnost je zajít si pro zásilku do depa v Úhříněvsi. Omlouvám se všem za výraz, ale je to pro mě prdel světa a co pak? Zásilku zaplatím, převezmu a potáhnu ji přes celou Prahu jak? MHD. Jinak jsem mohla do OBI, či jiného obchodu a kodrcat se s obdobnou váhou autobusem nebo si ji hodit na záda…
Tomuhle říkám služby ve 21. století, i ta pošta už FO doručuje většinou odpoledne.
Volala jsem i prodejci, od kterého jsem koupila, pán se divil, proč by neměli doručovat odpoledne a že s nimi mají dobrou zkušenost. Ještě se mi ozve, to jsem zvědavá. Být já prodejce, tak po tomhle služby Fofru už nevyužiji.
Abych trochu přiblížil, jak tato firma jedná s klienty: Balíček dorazil na depo, v mailu je řečeno ozvěte se. Tak jsem se ozvbal mailem. za pár hodin dorazila údajně od dispečera odpověď, že dnes nerozváží a že balík dodají co nejdříve. Na otázku KDY nereagoval opět kolik hodin, telefon uvedený jako kontakt nebere, další telefon uvedený jako centrála společnosti též neberou. Podotýkám bylo to v normální pracovní době! Pak se mi povedlo přes další stránky najít kontakt na jakýsi mail, kde kdosi potvrdil, že je dispečerem, že se po balíku podívá a řekl že dorazí zítra. Bez ohledu na to, že jsem dotyčné obratem přeposlal na mail drazila za cca další 3 hodiny poznámka, že neví kdy to dodají. Buď je to firma lhářů, nebo slušně řečeno nízkého IQ.
Dobrý den,
i já se podělím o svou zkušenost – objednal jsem si balíček obsahující dvě ruční pily a jedny zahradnické nůžky. Zásilka cestovala z Brna do severních Čech (liberecký kraj).
1) Zásilku prodejce odeslal z Brna v pondělí
2) V úterý přišla do libereckého depa
3) V Liberci si se zásilkou nevěděli rady a tak ji odeslali do Děčína. Ve čtvrtek.
4) V pátek jsem se dovolal na brněnské depo (v Liberci nezvedali telefon) a slečna měla ochotu věc řešit a balíček dodat, ale…
5) V pondělí ráno jsem se dovolal do Liberce (konečně!!!), kde mi sdělili, že zásilku má depo Děčín (viz 3) a poskytli mi kontakt
6) Vytočil jsem Děčín, kde mi řekli, že balíček pošlu zpět do Liberce, protože ho má správně doručovat depo Česká Lípa. Pán projevil lítost a řekl, že je to blbý, ale že to prostě nedoručí…
Omlouvám se za lekci místopisu, ale s FOFR rozhodně nedoporučuji spolupráci – komunikace s klientem je velmi komplikovaná, sledování zásilek neříká naprosto nic a po týdnu nebyli schopni mi balíček doručit.
Jméno společnosti v tomto kontextu ponechám bez komentáře.