Marketingové trendy, které byste měli brát vážně

Není divu, že pandemie koronaviru otřásla i reklamním průmyslem. Kvůli nejistotě se výdaje na reklamní kampaně v roce 2020 výrazně snížily. Očekává se však, že do konce roku 2022 se výdaje na reklamu vrátí na úroveň před pandemií. Jaké změny tedy můžeme letos očekávat? Sestavili jsme 6 hlavních trendů v oblasti digitální reklamy pro roky 2022-2024.

1. Videoreklamy jsou stále kratší a kratší

Odhaduje se, že výdaje na mobilní videoreklamu dosáhnou jen v USA do roku 2025 53,9 miliardy dolarů. Dá se očekávat, že naprostá většina těchto nových výdajů na reklamu půjde do krátkých videoreklam. Důvod je prostý - dnešní spotřebitelé nemají s dlouhými videi trpělivost. Ve skutečnosti více než 25 % dospělých tvrdí, že video ukončí po pouhých 10 sekundách. Více než polovina říká, že ho ukončí po 20 sekundách. V rámci jedné analýzy dokonce vyšlo najevo, že videa na Instagramu by neměla být delší než 30 sekund, na Twitteru by měla být omezena na 45 sekund a videa na Facebooku by se měla zastavit na 1 minutě.

2. Spotřebitelé chtějí u reklam na sociálních sítích autentičnost

Zatímco inzerenti usilují o vyšší efektivitu prostřednictvím jiných než lidských zdrojů, spotřebitelé - zejména generace Z a mileniálové - stojí na opačném konci spektra. Od svých oblíbených značek požadují autentičtější sdělení, a to zejména v reklamách, které si pouštějí. Studie ukázaly, že více než 75 % spotřebitelů tvrdí, že více důvěřují obsahu od „obyčejných lidí“. Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak reklamní sdělení „polidštit“, je influencer marketing. Jak na to? S marketingem na sociálních sítích vám pomohou například profíci z visitero.sk. Výše uvedené samozřejmě neznamená, že by např. nejvýkonnější Google reklama (Google Ads) fungovala hůř než předchozích letech – měli byste si však dobře rozmyslet, jakou část rozpočtu na ni vyhradíte.

3. Reklamy ztrácejí zvuk

Zažili jsme to všichni. Nacházíte se na webové stránce, když se začne přehrávat video reklama, kterou nevidíme, a to rovnou na plnou hlasitost. Ukázalo se, že tento typ situace dost lidí rozčiluje - 66 % uživatelů tvrdí, že jim vadí, když se videoreklama automaticky přehrává se zvukem. Jednou z možností, která může být v příštích letech oblíbenou alternativou, je proto tzv. outstream video. Tyto typy videí jsou integrovány do obsahu, který uživatel právě čte. Začínají se přehrávat tiše, až když přes ně uživatel přejíždí - a pozastavují se, jakmile se dostanou mimo zorné pole.

Publikováno: 28. 03. 2022

Kategorie: Marketing

Autor: admin