Tipy, jak zvýšit konverzní poměr webu

Povedlo se vám zvýšit návštěvnost a na váš web nyní proudí davy návštěvníků, kteří rozhodně nejsou žádní zbloudilci, ale naopak většinou odpovídají charakteristice vaší cílové skupiny? Můžete si gratulovat – návštěvnost patří mezi důležité ukazatele úspěšnosti projektu. Ještě důležitější je ovšem parametr zvaný konverzní poměr. Pokud je příliš nízký, budete muset zbytečně utrácet za reklamní kampaně. Proč je konverzní poměr tak významnou metrikou a jakým způsobem ho zvýšit?

Co je míra konverze?

Konverzní poměr neboli míra konverze (angl. conversion rate) slouží k vyjádření počtu návštěvníků, kteří na webu provedli požadovanou akci - konverzi (např. nákup, ale také vyplnění dotazníku apod.). O konverzním poměru se nehovoří jen v souvislosti s webovými stránkami, počítá se také u PPC reklam a dalších formátů marketing a weby na míru" href="https://www.beneficio.cz/online-marketing" target="_blank" rel="noopener">online marketingu. Vzoreček pro výpočet je vždy stejný: míru konverze (v procentech) vypočítáte jako podíl počtu konverzí a počtu návštěvníků vynásobený stem.
V praxi to znamená, ze když v e-shopu nakoupí 20 návštěvníků z celkových 500, míra konverze činí 20/500*100, tedy 4 %.

Jaká je průměrná hodnota konverzního poměru?

Vypočítali jste míru konverze svého webu a netušíte, jestli jste „v normě“, nad průměrem, nebo naopak těžce pod ním? Stanovit optimální hodnotu není snadné, protože velmi záleží na konkrétním oboru. Často se píše o průměru ve výši 1-3 %, ale pro některá odvětví je normál mezi 5 – 10 %. Dobrá zpráva je, že konverzní poměr můžete vylepšit i v případě, že se vám zdá v pořádku. Téměř jistě existuje způsob, jak můžete web zlepšit, a učinit jej „konverznějším“. Začít můžete třeba tím, že si necháte vytvořit webové stránky na míru. Téměř jistě bude šlapat lépe než šablonovité řešení.

Implementace sociálního ověření

Alfou a omegou slušného konverzního poměru není podezřele nízká cena, ale především důvěra. Lidé si dnes dávají mnohem větší pozor na to, u koho nakupují – a vy můžete zapracovat na reputaci tak, že za sebe necháte hovořit spokojené zákazníky. Naprostou „samozřejmostí“ je již poměrně dlouho integrace s Heurekou. Mezi další způsoby sociálního ověření pak patří komentáře u produktů, uvěřitelné reference (ideálně s fotografií zákazníka) a mimo jiné i fotografie zákazníků s produkty.

Dáreček na přivítanou

Zákazníci milují pozornost, a tu jim můžete poskytnout formou malého dárku na přivítanou. Může to být slevový kupon po registraci nebo i bez ní (např. prostřednictvím „kola štěstí“). Dobrou volbou může být paušální sleva, například ve výši 100 Kč.

Posilujte pocit bezpečného nákupu

Důvěryhodnost profesionální webové stránky umocníte přítomností log partnerů, kteří platí za spolehlivé značky. Mohou to být loga dopravců, platebních karet, ale také dodavatelů zboží. Skutečně to funguje! Začalo vás ladění webu bavit a zajímají vás další způsoby zlepšení konverzního poměru? Obraťte se na digitální agenturu Beneficio a nechte si poradit od profesionálů.

Publikováno: 27. 11. 2021

Kategorie: Marketing

Autor: admin