Ušetřete až 25 % nákladů na reklamě. Staňte se členem Reklamní základky

Google a Facebook jsou dvě nejrozšířenější platformy na internetu. Google každý den vyhledává více než 3,5 miliardy webových stránek, zatímco počet denních aktivních uživatelů na Facebooku je 1,4 miliardy. Nemluvě o tom, že každá z nich nabízí i reklamní služby. Pokud tedy zvažujete reklamu na Googlu nebo Facebooku, nemusíte ani hledat specialistu, protože technologie natolik pokročily, že založení, správu i vyhodnocení zvládnete sami.

Jaký je rozdíl mezi reklamou na Facebooku a na Googlu?

V oblasti digitální reklamy jsou Google Ads a Facebook Ads dvě hlavní reklamní platformy. Zatímco Google Ads zobrazuje reklamy ve výsledcích vyhledávání a na partnerských webových stránkách, Facebook zase na Facebooku, Instagramu či WhatsApp. Oba reklamní systémy umožňují cílení podle demografických údajů a chování, přičemž Google Ads zahrnuje i cílení na klíčová slova.

Co je Google Ads?

Google je největší a nejoblíbenější reklamní platforma PPC na světě. Placené reklamy, známé také jako PPC (placené za kliknutí), se zobrazují v horní části výsledků vyhledávání a jsou označeny slovem „reklama“, takže ihned uživatel vidí, že se jedná o placený obsah. Reklamy vytvořené pomocí Google Ads se mohou zobrazovat skrze několik sítí, například síť vyhledávání Google, obsahová síť Google, Google Play, Google Mapy, YouTube a podobně. Při spuštění reklamních kampaní si nastavujete i publikum či obsahové funkce, mezi které patří demografické údaje publika, poloha publika, téma obsahu, umístění reklamy a další. Možnosti nastavení jsou vskutku široké. Cílení na klíčová slova je jednou z nejoblíbenějších strategií pro reklamy Google, zejména pří použití vyhledávací sítě. Pokud chcete, aby se vaše reklama zobrazovala v relevantních výsledcích vyhledávání, musíte zvolit správná klíčová slova, neboť určují, kde se reklamy zobrazí.

Co je Facebook Ads?

Reklamy na Facebooku jsou placené reklamy na sociálních sítích, jež se zobrazují v informačních kanálech uživatelů. Jsou označeny slovem „sponzorováno“, které označuje placený obsah. Reklamy pomáhají inzerentům zobrazit jejich produkty a služby potenciálním zájemcům. Reklamy se zobrazují na Instagramu, Facebooku, Messengeru, Audience Network, přičemž si ještě zvolíte, jestli má být reklama ve feedu, na Marketplace, v navrhovaných videí, pravém sloupci, příbězích, článcích a podobně.

Staňte se členem Reklamní základky

Doposud jste si zřejmě na vytváření a celkovou správu reklam objednávali externistu, ať už se jednalo o freelancera, nebo digitální agenturu. Nicméně reklamní systémy jsou momentálně natolik automatizované, že se bez takového člověka obejdete, protože všechno za vás udělá právě samotný systém, ať už se jedná o navrhování, analyzování a vyhodnocování. Specialisté si berou 10 až 25 % měsíčně z celkového měsíčního budgetu, což však už při vyhodnocování nepromítají do celkových nákladů za reklamu, a to je obrovská chyba. Vznikla proto iniciativa zvaná Reklamní základka, která slouží hlavně malým firmám s menším rozpočtem. Zvládnete si správně vytvořit reklamy až ze 75 %. Samozřejmě, na složitější věci je lepší stále profesionál. Reklamní základka patří pod Klub pro malé podnikatele, za nímž stojí Daniel Nytra. Malí podnikatelé, osoby samostatně výdělečně činné a freelanceři se naučí dělat reklamy na Facebooku, Googlu i Seznamu. Dále pak dostanete tipy, jak na TikTok, Pinterest, Heureku a Zboží. Reklamní základka poskytuje i základy tvoření bannerů a videí v online programu Canva. Snižte náklady na podnikání. Reklamní základka je pouze za 299 Kč měsíčně.

Publikováno: 22. 12. 2022

Kategorie: Marketing

Autor: admin